1. Czy klimatyzacja jest droga w użytkowaniu?
Klimatyzatory stosowane obecnie są o wiele bardziej energooszczędne niż urządzenia sprzed kilku
lat. Prawidłowo dobrany klimatyzator nie jest znaczącym obciążeniem dla budżetu w porównaniu do
korzyści i komfortu jaki oferuje.
2. Jak prawidłowo dobrać rozmiar klimatyzatora?
Przy doborze klimatyzacji ważnych jest kilka czynników takich jak: wielkość pomieszczenia,
konstrukcja budynku, przeznaczenie lokalu, liczba osób, które zwykle w nim przebywa, a także
budżet jakim dysponujemy. Liczy się wydajność i skuteczność, bo większy nie zawsze znaczy
lepszy, a prawidłowo dobrana jednostka przełoży się na jej efektywność. O poradę w doborze
klimatyzacji warto zapytać eksperta. Nasi pracownicy chętnie doradzą i pomogą w wyborze
urządzenia.
3. Co potrzebne jest do wykonania wyceny oraz ile czasu to zajmuje?
Do wykonania rzetelnej wyceny potrzebujemy zdjęć pomieszczeń, jeśli są one oczywiście
konieczne wraz z pozostałymi informacjami takimi jak np. przeznaczenie lokalu, metraż, ilość
pomieszczeń, które miałby być schładzane lub ogrzewane. Jeśli posiadamy wszystkie niezbędne
informacje, zwykle wycena zajmuje nam 1 dzień. Nie pobieramy za to żadnych opłat. Jeżeli
instalacja jest bardziej skomplikowana, organizujemy spotkanie w lokalu w celu oględzin i wymiany
sugestii. Jeśli masz wątpliwości co do miejsca usytuowania jednostek, po prostu skontaktuj się z
nami, a my wskażemy lokalizację urządzenia.
4. Jak często należy wykonywać przeglądy gwarancyjne?
W zależności od producenta, przegląd należy wykonywać jeden lub dwa razy w roku przez cały
okres trwania gwarancji. Taki obowiązek nakłada producent urządzenia i jest to określone
szczegółowo w warunkach gwarancji. Warto pamiętać o tym, że wykonywanie regularnych
przeglądów jest nie tylko wymogiem koniecznym do utrzymania gwarancji, ale również zapewnia
nam komfort użytkowania klimatyzacji i wydłuża trwałość pracy urządzenia. Brak przeglądów
spowoduje utratę gwarancji a także może się przyczynić do pogorszenia jakości pracy urządzenia o
tym samym do skrócenia jego żywotności.
5. Czy wykonywać serwisy jak nie ma już gwarancji na urządzenie?
Serwis wykonujemy w całym okresie trwania gwarancji, jednak warto zadbać o tą czynność również
w okresie pogwarancyjnym. W końcu urządzenie nadal prawidłowo pracuje, bo do tej pory
wykonywałeś regularne przeglądy, które spowodowały, że możesz dalej cieszyć się swoim
urządzeniem. Po okresie gwarancyjnym częstotliwość przeglądów ustalamy indywidualnie w
zależności od potrzeb użytkownika.
6. Ile czasu trwa montaż klimatyzacji?
Wszystko uzależnione jest od skali złożoności danego zlecenia. Przy montażu jednostki typu split z
przewiertem przez ścianę i instalacji w listwach masujących z grawitacyjnym odprowadzeniem
skroplin zajmuje to ok 4-5 godzin. Jeśli dochodzą do tego dodatkowe prace np. wkucie instalacji w
ścianę, proces ten może się wydłużyć o 2-3 h. Zawsze jednak staramy się przeprowadzać montaż
urządzeń jak najszybciej, tak, aby nie absorbować czasu naszch klientów więcej niż jest to
konieczne.
7. Czy klimatyzator bardzo hałasuje?
Obecne rozwiązania spowodowały, że hałas klimatyzacji został obniżony do absolutnego minimum.
Hałas który generują nowoczesne urządzenia przy prawidłowo wykonanej instalacji jest znikomy.
Istnieją urządzenia, które generują dźwięk na poziomie 20-25 dB, który jest porównywalny do
szeptu.
8. Czy montażu musi dokonać osoba posiadająca jakieś uprawnienia?
Montaż klimatyzacji może być wykonany tylko przez instalatora posiadającego odpowiednie
uprawnienia. Pracownicy naszej firmy posiadają wieloletnie doświadczenie i fachową wiedzę
pozwalającą na wykonanie prawidłowego montażu. Dlatego jeśli dalej zastanawiasz się czy warto
skorzystać z naszych usług, odpowiedź brzmi – tak warto!
9. Po czym poznać, że jednostka nieprawidłowo pracuje?
Pierwszą rzeczą, która może zwrócić naszą uwagę jest głośna praca urządzenia lub mniejsza
wydajność niż do tej pory. W obecnej chwili wiele urządzeń ma funkcję samodiagnozy - urządzenie
monitoruje nieprawidłowe działanie i wyłącza się w przypadku wystąpienia awarii. Na wyświetlaczu
jednostki wewnętrznej (lub na sterowniku przewodowym) pojawia się kod błędu informujący o
rodzaju usterki, co znacznie ułatwia czynności serwisowe. W takim przypadku zawsze trzeba się
skontaktować z serwisem w celu diagnostyki i usunięcia ewentualnej usterki. Pamiętajmy zatem o
tym, że regularne przeglądy w dużej mierze pozwalają wykluczyć ryzyko wystąpienia takich sytuacji.
10. Jaka temperatura na urządzeniu będzie najlepsza?
Ustawienia temperatury zależą od indywidualnych preferencji użytkowników oraz od pory roku. W
okresie letnim optymalny zakres temperatury to zazwyczaj 22st.c – 26 st.c, w zimie 20st.c – 22st.c
11. Czy różni się klimatyzacja typu Split od Multi Split.
Klimatyzator split jest to zestaw 1:1, czyli jedna jednostka zewnętrzna i jedna jednostka
wewnętrzna. Multi- Split to jedna jednostka zewnętrzna z kilkoma wewnętrznymi (max 5 jedn).
12. Czu urządzenie posiada gaz?
Tak, urządzenia są fabrycznie nabite gazem. Producent podaje do jakiej długości instalacji nie ma
konieczności uzupełniania gazu. Jeśli nasza instalacja będzie dłuższa, niż ta którą wskazuje
producent, należy uzupełnić czynnik w instalacji. Wszystkie te informację są zawarte w kartach
katalogowych.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z nami przez formularz znajdujący się na
stronie, wyślij email: biuro@eceplus.pl lub zadzwoń tel: 507-236-637, 505-028-